Systemy oceniania zalecane w dwudziestym pierwszym wieku

Hej! Rok 1905 już minął.


Na ocenę powinno składać się:

50% samooceny,
30% oceny kolegów, 
20% oceny nauczyciela lub przełożonego

System oceniania według Jeannette Vos*.

*pogląd wyrażony na prowadzonych przez nią międzynarodowych seminariach szkoleniowych

Procenty powyżej nie są przypadkowe. To, czego nie wiesz, to fakt, że każda ze składowych, ma swoje uzasadnienie. Dla przykładu, by coś osiągnąć i być przy tym produktywnym trzeba mieć dobre samopoczucie, to jest podstawa. Żeby je mieć, najważniejszym elementem edukacji XXI jest budowanie własnej samooceny, to robią najlepsi trenerzy, najlepsze jednostki edukacyjne. Jeśli źle się czujesz, nic nie zrobisz. To, że szkoła działa jak działa, to efekt zacofania, nie jest to istotne. Istotne jest to, że aby się dobrze uczyć, musisz się dobrze czuć, mieć pewność, że robisz coś dobrze, osiągasz rezultaty. Dlatego budowanie samooceny w dobrze prowadzonych szkoleniach jest zawsze elementem numer jeden.

Komentarze


  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • Delicious
  • Google Buzz